1 Ağustos 2010 Pazar

Aile Hekiminizi Aşağıdaki Adresten Öğrenin.Hamsi Ve Family.Mutluluk Zamanından Önce Karar verdiğiniz Bir Şeydir.Odadan hoşlanıp hoşlanmamam,mobilyaların nasıl düzenlendiğiyle değil,onları zihnimde nasıl düzenlediğimle ilgilidir.


Hoca tahtaya kocaman bir H-A-M-S-İ yazıp başlar anlatmaya:

Hedef: Bir insanın hedefi yoksa başarı beklenemez. Hedef tek başına bir şey ifade etmez.
Azim: Hedefin işe yaraması için azim gerekir. Ama sadece azim de kuru bir hayaldir.
Mücadele: Azimden sonuç alabilmek için bilgili,donanımlı olmak ve mücadele etmek gerekir.
Sebat: Donanımlı olmanın ve mücadele etmenin boşa çıkmaması için sabır önemli bir düsturdur.
İstikrar: Bütün bunların varlığı istikrar anlamına gelir ki; istikrar olmadan başarı da olmaz.



FAMILY (Aile)' nin Ne Kadar Güzel Bir Anlamı Varmış Meğer...

92 Yaşında, ufak tefek kendinden emin ve gururlu, her sabah 08 de giyinip kuşanan ve her ne kadar kör bile olsa saçlarını kıvırıp makyajını mükemmelce yapan yaşlı hanım, kocasının Allahın rahmetine kavuşması sonrasında bir huzur evine taşınmaya karar vermişti.

Huzurevinin kapısında sabırla beklenen birkaç saatin ardından odasının hazır olduğu söylendiğinde tatlı tatlı gülümsedi. Tekerlekli sandalyesini asansöre yönlendirdiği sırada kendisine kalacağı odasını anlatmaya başladım. Penceresinde asılı perdelerden de sözettim. Ben anlatırken, az önce kendisine kedi yavrusu hediye edilmiş 8 yaşında küçük bir kız heyecanıyla: "O perdeleri çok severim" dedi.
"Mrs Jones, henüz odayı görmediniz biraz bekleyin" demiştim ki, "Bunun onunla bir ilgisi yok" dedi, "Mutluluk zamanından önce karar verdiğiniz bir şeydir. Benim odadan hoşlanıp hoşlanmamam, mobilyaların nasıl düzenlenmiş olduğuyla değil, benim onları zihnimde nasıl düzenlediğimle ilgilidir. Ben onları sevmeye karar vermiştim zaten. Bu benim her sabah uyandığımda verdiğim bir karardır. Bir seçme hakkım var, Ya bütün günümü artık çalışmayan vücut parçalarımın bana verdiği sıkıntıyı düşünerek geçiririm, ya da yataktan çıkıp hala çalışanlar için şükrederim. Gözlerim açık olduğu sürece her yeni bir gün bir hediyedir. Yeni güne ve hayatımın sadece bu döneminde biriktirdiğim mutlu anılara konsantre olacağım. Yaşlılık banka hesabı gibidir. Ne yatırdıysan onu çekersin hesabından. Benim tavsiyem hatıraların banka hesabına dolu dolu mutluluk yatırman olacaktır. Hatıra Bankamı doldurmaktaki katkın için sana teşekkür ederim, hala oradan mutluluk çekiyorum."

Bu güzel sözlerle birlikte içimi yaşama sevinci kaplamıştı. Sanırım o da bunun farkındaydı ve belki de bu sevinci daha da arttırmak için sözlerine devam etti. "

Mutlu olman için şu beş basit kuralı hatırla:
1- Kalbini nefretten arındır.
2- Zihnini endişelerden arındır.
3- Basit yaşa.
4- Çok ver.
5- Daha az bekle.

Bilmem farkında mısın, eğer yarın ölecek olsak çalıştığımız şirket daha bir kaç gün bile geçmeden yerimizi dolduruverir. Oysa ki ardımızda bıraktığımız ailemiz bizim kaybımızı ömürlerinin sonuna dek hissedecektir. Gelgelelim ki, ailemizden daha çok işimize veririz kendimizi. Pek de akıllıca bir yatırım değil oysa öyle değil mi ne dersin?" Ve beni en çok etkileyen sözüyle devam etti:

"FAMILY" ne demektir bilir misiniz?
FAMILY= (F)ather=Baba
(A)nd
(M)other= ile Anne
(I) =Ben
(L)ove=Aşığım
(Y)ou...=size

Ne olur bunu herkese anlat ve sakın ihmal etmeyin.
Allah Sizi,Bizi Ve Kendisine İman Edenleri Affetsin,Korusun...

Hiç yorum yok: