21 Mayıs 2023 Pazar

DÖRT BÜYÜK HALÎFE

 

Peygamberlerimiz sallallahü aleyhi ve sellem şefaat ettiği gibi, kıyamet günü dört büyük halîfe ve diğer sahabiler de, günahkâr olan mü’minlere şefaatçi olacaklardır.
Menâkıb-ı Çihâr Yâr-i Güzîn kitabında şöyle nakledilir:
“Bir gün Resulullah efendimiz Mescid-i Nebîde otururken, Cebrâîl aleyhisselâm geldi ve; “Ümmet-i Muhammedin günahkârlarının Cehenneme gideceklerini” söyledi. Bunun üzerine Resulullah efendimiz çok üzülüp, mahzun oldular ve hüzünlendiler. Çihâr yâr-i güzîn hazretleri; yâni dört halîfe de huzurda idiler ve birbirine bakıştılar. Resulullah efendimiz onlara sordu:
- Bu hâle ne dersiniz?
Onlar da, ayrı ayrı şu cevapları verdiler:
Hazret-i Ebu Bekir:
- Ben onların günahlarının yarısını üzerime alır götürürüm.
Hazret-i Ömer:
- Ben de yarısını üzerime alarak götürürüm.
Hazret-i Osman:
- Ben Allahü teâlâya duâ ederim. Ta ki beni onlara fedâ etsin. Beni o kadar büyük, iri yapsın ki, Cehennemde onların bütün yerlerini doldurayım. Onlara girecek yer kalmasın.
Hazret-i Ali:
- Allahü teâlâ bana o kadar kuvvet versin ki, Sırat Köprüsünün köşesini düz tutayım. Ta ki, onlar selâmetle geçsinler...

Kaynak: Türkiye Gazetesi Takvimi

Hiç yorum yok: