11 Ocak 2009 Pazar

Ermenicilere Soruşturma

http://www.yenicaggazetesi.com.tr/haberdetay.php?hit=12393

ERMENİCİLERE SORUŞTURMA

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 'Ermenilerden Özür Diliyorum' kampanyasını organize eden ve bildiriye imza atan sözde aydınlar hakkında 'Türk milletini alenen aşağılama' suçu kapsamında soruşturma başlattı.

Vatandaş şikayetçi
BaŞkentte yaşayan bazı vatandaşların suç duyurusu yapması üzerine harekete geçen savcılık, öncelikle kampanya önderleri Bayramoğlu, Aktar, İnsel ve Oran'ın ifadelerini alacak ve ilgili web sayfasını inceleyecek.



Ermenicilere soruşturma
Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 'Ermenilerden Özür Diliyorum' kampanyasını organize eden ve bildiriye imza atan sözde aydınlar hakkında 'Türk milletini alenen aşağılama' suçu kapsamında soruşturma başlattı



Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, 'Ermenilerden özür'kampanyasına soruşturma açtı. Ankara'da yaşayan Hasan Hüseyin Satır, Sabahat Özgür, Mehmet İnal Kolburan, Hüseyin Erdoğan, Serdar Orhaner ve Kürşat Karacabey isimlerindeki vatandaşlar, hazırladıkları ortak dilekçeyle "Ermenilerden Özür Diliyorum" kampanyasını organize eden ve bildiriye imza atan sözde aydınlar Gazeteci Ali Bayramoğlu, öğretim üyeleri Prof. Dr. Baskın Oran, Prof. Dr. Ahmet İnsel ve Dr. Cengiz Aktar'ın, TCK'nın 301. maddesinde düzenlenen "Türk milletini alenen aşağılama" suçu kapsamında cezalandırılmaları istemiyle suç duyurusunda bulundu. Dilekçede, "kendilerine aydın sıfatı verilen bir kısım kişilerin internette 'www.ozurdiliyoruz.com'adıyla bir web sayfası düzenleyip 1915 olayları nedeniyle 'Ermenilerden Özür Diliyorum'kampanyası başlattıkları, bu doğrultuda hazırladıkları bir metni kamuoyunun imzasına açtıkları ve bu bildiri metnini bir kısım kişilerin de imzaladıkları" ifade edildi. "Büyük Türk milletinin uluslararası metinlerde isanlık suçu olarak tanımlanan soykırımcılıkla itham edilmesinin, Türk milletinin aşağılanması anlamına geldiği" ifade edilen dilekçede şöyle denildi: "Şüphelilerin söz konusu aşağılama eylemi, bütün dünyaya hitap eder şekilde internet üzerinden gerçekleştirilmekle ve de bütün basın yayın organlarına servis edilmekle; bu aşağılamanın 'alenen aşağılama'niteliğinde olduğu da tartışma götürmez netlikte ortadadır."




Savcılık işleme koydu
Suç duyurusu dilekçesini işleme koyan Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı, bazı sözde aydınlar tarafından düzenlenen "Ermenilerden Özür Diliyorum" Kampanyası ile ilgili olarak soruşturma başlattı. Basın Suçları Soruşturma Bürosu tarafından gerçekleştirilecek soruşturma, "Türk milletini alenen aşağılama" suçu kapsamında yürütülecek. Soruşturma çerçevesinde, söz konusu kampanyayı düzenleyenlerin ifadelerine başvurulacak ve "www.ozurdiliyoruz.com" adlı web sayfası incelenecek. (AA)








Liderler sert tepki göstermişti




Tayyip Erdoğan
OrtalIĞI karıştırmak ve huzur bozmaktan başka bir şeye yaramaz. Kampanyayı doğru bulmuyorum. Suçu kim işlediyse özürü de o dilesin.



Deniz Baykal
Türkİye'nin, kendisini suçlu hissetmesini sağlamaya yönelik uluslararası çabanın sistematik bir adımı olarak görüyorum. Hiçbir şekilde itibar edilemez.



Devlet Bahçeli
KampanyayI başlatan kişilerden utanıyorum. Toplumda kampanyaya karşı oluşan milli ruh sergileme refleksini ise ülke için sevindirici buluyorum.







Gül, özür için geri adım atmıştı
Bir grup sözde aydının başlattığı "Ermenilerden özür diliyorum" kampanyasına "Her türlü görüşün tartışılması gerektiğini düşünüyorum" diyerek üstü örtülü olarak destek veren Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, daha sonra geri adım atmıştı. Bir televizyon kanalında soruları cevaplayan Gül, 1915 olaylarına ilişkin başlatılan özür kampanyasının Ermenistan-Türkiye ilişkilerindeki süreci etkileyip etkilemeyeceği sorusu üzerine, şunları söylemişti: "Açık konuşmam gerekirse olumsuz etkiler. Birisi bir şey yaparken devletten, kurumlardan izin alarak yapmıyor bu ülkede. Ama neticeleri açısından bu son tartışmalara baktığımızda ben bunların olumlu katkıları olduğu kanaatinde değilim."




Kimler suçluysa onlar özür dilesin
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 'Ermenilerden Özür'kampanyasına sert tepki göstermiş ve "Bu kampanyayı kabul etmem mümkün değil" demişti. Söz konusu kampanyayı doğru bulmadığını ifade eden Başbakan Erdoğan şunları söylemişti: "Herhalde onlar böyle bir soykırımı işlemiş olacaklar ki, özür diliyorlar. Türkiye Cumhuriyeti'nin böyle bir sorunu yok. Ortada suç varsa suç işleyen özür dileyebilir. Ülkemin ve benim böyle bir sorunu yok. Hava taşımacılığında Ermenistan'a kapıları açan biziz. Ermeni Kilisesi'ni restore eden biziz. Bunu herhangi bir şey karşılığında yapmadık. Bunlar bir şeylerin işaretidir. Cumhurbaşkanımızın Ermenistan ziyareti bir işarettir. Yazarlar çizerler böyle kampanya başlatmış diye buna uymayız, bunu kabul edemeyiz. Ben bu kampanyayı kabul etmiyorum."




Bahçeli: Onlardan utanıyorum
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, "Özür diliyorum" kampanyasıyla ilgili olarak, "Kampanyayı başlatan kişilerden utandığımı söylemek istiyorum" demişti. Bahçeli, bir süre önce Sheraton Otel'de yaptığı basınla sohbet toplantısında, gazetecilerin sorularını cevaplarken, Ermeni iddialarına ilişkin "Özür diliyorum" kampanyasına yönelik soru üzerine iddiaların, Türk devletini uzun süredir meşgul ettiğini söylemişti.

Yersiz bulmuştu
Bahçeli, Türk devletinin her zaman bu iddialara karşı duruş sergilediğini, ancak bütün bunlara rağmen Ermeni diasporasının özellikle ABD ve Fransa'da gayretlerini sürdürdüğünü ifade etmişti. "Sözde bazı aydınlarımız sözde Ermeni soykırımı iddialarına sanki bir cevap verilmesi gerekiyormuş gibi özür dileme kampanyası başlattılar" diyen Bahçeli, kampanyanın yersiz olduğunu ve vazgeçilmesi gerektiğini daha önce de söylediğini dile getirmişti. Bahçeli, "Kampanyayı başlatan kişilerden, utandığımı söylemek istiyorum. Bu kampanyayı yapanlardan Türk milleti olarak utanmamız gerektiğini söylüyorum" diye konuşmuştu.




Bu kampanyaya hiç kimse itibar etmemeli
Bir grup sözde aydın tarafından başlatılan Ermenilere yönelik özür kampanyasına siyasi parti liderleri büyük tepki göstermişti. CHP Genel Başkanı Deniz Baykal, 14. Olağanüstü Tüzük ve Program Kurultayı'nda yaptığı konuşmada, bu tür girişimlerin Türkiye'yi suçluluk kopleksi altına almayı amaçladığını söylemişti. "Türkiye'nin insanlarımızın kendi tarihimize ve kendi milletimize karşı bir suçluluk duygusu içine çekilmesini sağlayacak çabaların hiçbir geçerliliği olmadığını çok net bir şekilde herkesin bilmesini istiyorum" diyen Baykal, şöyle konuşmuştu:

Bilinçli yürütülüyor
"Biz bu topraklarda acı tatlı, büyük bir tarihi arkamızda sürükleyerek geliyoruz. Bu coğrafyada istikrarın, hoşgörünün, hukukun ve demokrasinin egemen olmasına yönelik çok ciddi bir sorumluluğu millet olarak üstlenmiş durumdayız. Türkiye 1. Dünya Savaşı sırasında yaşanan olaylarla ilgili olarak çok ciddi bir uluslararası sorumluluk duygusu içinde bugüne kadar davranmayı başarmıştır. Bir süre önce biz bu konuları incelemek ve irdelemek üzere ortak tarih komisyonu kurulmasına hazır olduğumuzu ilan ettik. Bu önerimiz şu ana kadar kabul görmedi. Türkiye'nin kendisini suçlu hissetmesini sağlamaya yönelik bir büyük uluslararası çabanın sistematik bir şekilde yürütülmekte olduğunu görüyorum. Bu kampanyayı bilinçli bir şekilde birileri yürütüyor olabilir. Türkiye bunlara hiçbir şekilde itibar etmemeli."





Hiç yorum yok: