24 Nisan 2020 Cuma

Yaşam tarzı “Kendimize yeteri kadar vakit ayırmadığımızı anladık”

COVID-19’un dünyada etkili olma süresi, hayatımızda yarattığı değişikliklerin ne kadar kalıcı olacağını gösterecektir diye düşünüyorum.
Şu an tüm dünya doğduğundan beri alıştığı hayatın tam tersi şekilde hareket etmek zorunda kaldı; çocuklarımız okula gitmiyor, biz yetişkinler evlerimizden işlerimizi halletmeye çalışıyoruz, alışverişlerimizin çoğunu uygulamalar ve platformlar yoluyla gerçekleştiriyoruz.
Ben evden çalışmanın işe gidip gelirken yolda zaman kaybetmemek gibi bazı avantajları olduğunu düşünsem de home office sisteminin kalıcı olacağını sanmam. Daima yeniliklere açık olsam da elime defter – kalem alıp ekip arkadaşlarımla bir araya gelmeden verimli olduğumu hissetmiyorum, evet evden bazı işler halloluyor ama mesailer kadar verimli olmuyor. Tabii bu benim şahsi düşüncem, mesela yaklaşık beş yıldır sürdürdüğümüz online diyet uygulamamız bu dönemde çok daha avantajlı hale geldi. Zorunlu olarak yüz yüze olan danışmanlık hizmetimizi de online sisteme taşıdık. Bu süreç aslında online diyetin kolaylıklarını ve zaman tasarrufu konusundaki avantajını bir kez daha anlamamıza fırsat verdi. Nerede olursanız olun dünyanın her bir yerine ulaşabiliyor olmanın verdiği rahatlık eminim bu süreç bitse bile bir çok kişi tarafından daha cazip hale gelecektir.
Coronavirus’e dönecek olursak, hayatımızda değiştirdiği ilk şey zaman mefhumu oldu galiba, hepimiz zamansızlıktan şikayet ederken şu an elimizde hiç istemediğimiz kadar zaman var ve şunu çok iyi anladık ki kendimize yeteri kadar vakit ayırmıyoruz. Şu an sosyal medyada challenge kampanyalarıyla oyalanmaya çalışıyor herkes, oysa bunun yerine kaliteli vakit geçirmeyi ve kendimizi oyalamayı bilseydik… Bulunduğumuz bu dönemde vakit ayıramadığımız her şeyi deneyimleme fırsatı bulduk. Mesela ben düzenli meditasyon ve spor yapmaya yeniden başladım. Mutfakta daha çok vakit geçirip yeni tarifler deneyimliyorum. Bu süreç bittiğinde sosyal hayatımıza ve işimize daha çok vakit ayıracağımızı düşündüğümüz için bu dönemde kazandığımız alışkanlıklarımıza vakit ayırmakta zorlanacağımızı düşünüyorum.
Salgın sonrası ev teknolojilerinin bu yönde gelişeceğini düşünüyorum, akşamları eve gelince televizyondan veya dijital mecralardan dizi izlemenin ötesine, deneyime doğru gitmesi gerekiyor.

Hiç yorum yok: