3 Eylül 2009 Perşembe

SOSYAL DEVLET YERİNE PİYASA MANTIĞI ÖĞRETİLECEK


Milli Eğitim Bakanlığı yeni eğitim-öğretim yılında ortaöğretim öğrencilerine seçmeli olarak “Ekonomi”, “İşletme” ve “Girişimcilik” dersleri verecek. Derslerin hedefi "Ne kadar çok tüketirsen o kadar mutlusun." Programlarda, sosyal devlet ve detletçilik üzerindeyse neredeyse hiç durulmuyor.


Milli Eğitim Bakanlığı yeni eğitim-öğretim yılında ortaöğretim öğrencilerine yönelik hazırladığı “Ekonomi”, “İşletme” ve “Girişimcilik” adlı derslerin programları belli oldu. Programlara göre öğrencilere ekonomi piyasacı ve kapitalist bir bakış açısıyla anlatılırken sosyal devlet ve devletçilik üzerinde neredeyse hiç durulmuyor.

Ekonomi dersinin programında ekonomi sistemleri arasında yer alan sosyalizm hakkında hiçbir bilgiye de yer verilmiyor.

Ekonomi dersinin programına göre, “Ekonomi Nedir” adlı ünite kapsamında öğrencilere “Ülkelerin daha çok kapitalist sistemi benimsemelerinin temel nedenlerini açıklayınız” sorusu yöneltilecek.

“Piyasa Mekanizması: Talep, Arz ve Fiyat Oluşumu” adlı ünitede ise öğrenciler gözlem gezisi düzenleyerek aynı malın farklı alışveriş merkezleri ve farklı semtlerde neden farklı fiyatlarda satıldığını araştırarak, fiyatı etkileyen faktörleri bulacak.

Ünitede etkinlik örneği olarak sabit telefon hizmetinin Türkiye’de yalnızca Türk Telekom AŞ tarafından verildiği anlatılacak ve çalışanları greve gittiğinde bu hizmetin aksadığından bahsedilecek.

Ünitede çalışanların neden grev yaptığı konusunda hiçbir bilgi verilmemesi ve grevin bir hak olduğunun belirtilmemesi de dikkat çekiyor.

Hiç yorum yok: