7 Kasım 2021 Pazar

Tebessüm


    Yaşadığımız bu ortamda toplumumuz gülmeyi, kahkaha atmayı adeta unuttu. Ülkemizi saran yoksulluk, işsizlik, ekonomik güçlükler, siyasi gerginlikler, mahalle kabadayılarının yaptıkları kavgalar halkımızı bir yerde korkuttu. Mahalleler arasındaki husumetler, karıma yan baktın kavgaları, boşanmak isteyen ve her gün kocasından dayak yiyen kadınların hali içimizi hiç acıtmıyor mu? Oysa gülmek, Allah’ın insanlara bahşettiği özelliklerden en büyüğüdür. Canlılardan yalnız insanlar güler. Atalarımız “Bir kahkaha iki üç pirzola değerindedir” demişler.

    Sayın okurlarım bu başlıktan sonra gülmeniz için ben de ortak oluyor ve fıkralarımızı yazmaya başlıyorum.

 

Eşeğin Akıllısı!

Adam eşeğiyle köyüne dönerken yolda gördüğü elma bahçesindeki elmalardan yemek ister.

Bahçeye girer ve eşeğin üzerinden kolayca eriştiği elmalardan karnını doyurur. Bu arada eşeğine de birkaç tane verir.

Tam gideceği sırada iri yarı bahçe sahibi ikisini de görür ve yakalar, önce bir güzel eşeği döver, ardından da adama sille tokat patlatır.

Yüzü gözü şişen adam şaşkınlıkla sorar:

-Tamam, dövdün, anladık da neden önce beni değil de eşeği dövdün ha?

Bahçe sahibi “Eğer önce seni dövseydim, ben seni döverken eşek kaçardı da ondan.
 

Başbakanın Programı

Ülkenin başbakanı halka hararetle nutuk çekiyormuş.

-Sevgili vatandaşlarım, muhterem hemşerilerim. Bütün isteğim dört yıl daha kalmak ki, partim tespit ettiği programı uygulayabilsin.

Meydan alkıştan inlerken ön saflarda olan biri merak edip seslenmiş.

-Sayın başkanım sizin ve partinizin program ve hedefi nedir?

Başbakan cevap vermiş.

-Dört yıl daha iktidarda kalabilmek.

Klasik Bir Fıkra

Bir film yıldızının hatıra defterinden:

25 Haziran:

-Yolcu gemisinin güvertesindeyim. Hava fırtınalı. Gemi yolcuları can sıkıcı kişiler.

26 Haziran:

-Kaptan bana çok iyi davranıyor.

27 Haziran:

-Kaptanın ilgisi arttıkça artıyor. Bugün aşkını ilan etti.

28 Haziran:

-Kaptan eğer bugün aşkına cevap vermeyeceksem, gemiyi 300 yolcusuyla birlikte denizin dibine gömeceğini bildirdi. Korkunç bir şey.

29 Haziran:

-Ohh! Bugün 300 kişinin hayatını kurtardım.

Hiç yorum yok: