28 Ekim 2008 Salı

Web Sitelerine Erişimin Engellenmesini Protesto Ediyorum

24. Ekim 2008 Tarihinde Blogspot.com ve Blogger.com sitelerine Türkiye'den erişim durduruldu. Dünya'da bilgi paylaşımının gelişmesinde ve bilimsel gelişmelerin hızlanmasındaki katkıları tartışılamaz olan blog sitelerinin, çok büyük bir çoğunluğuna erişim bu yasaklamayla sağlandı.

Daha öncede Youtube ve daha pek çok siteye erişim yasaklanmıştı. Sonuçlarının ne olabileceği hakkında en ufak bir düşünme zahmetinde bulunmadan, tek yönlü bakış açısı ile yapılan bu yasaklamaları protesto ediyorum.

Böylesine bir kararı alma yetkisinin, Pedagoglardan, Bilişim Uzmanlarından, Psikologlardan, Sosyologlardan, Üniversite Temsilcilerinden oluşan bir sivil komisyonun onayında olmasını,
Uluslar arası düzeyde ülkelerin site kapatmalarını denetleyecek bir yapının oluşturulması için girişim başlatılmasını,
Uluslar arası kurallara uymayan ülkelerin ağır şekilde cezalandırılmasını
Talep ediyorum.


Mevcut durumdan benim kadar rahatsız olabileceğini tahmin ettiğim siz değerli arkadaşlarımı da bu protesto kampanyasına destek vermeye davet ediyorum.

Hiç yorum yok: