10 Ekim 2009 Cumartesi

Benzin masrafını yarıya indirin

Vatan Gazetesi Yazarı Can Ataklı, hangi yöntemi kullanarak tasarruf yapıyor?


Benzin masrafımı yarıya düşürdüm


Uygulayanlar elbete biliyorlar, ama bir öneri olarak anlatmak istiyorum. Benzin masrafınızı hiçbir katkı maddesi kullanmadan ciddi biçimde azaltabilirsiniz.


Bugüne kadar her gün aşağı yukarı aynı yerlere gittiğim, ara sıra daha uzak mesafelere de kullandığım arabama haftada bir benzin alıyordum.


Ayvalık’tan İstanbul’a dönerken, erken çıktığımı ve Bandırma’daki deniz otobüsüne hayli zaman olduğunu fark ettim. Bunun üzerine daha yavaş gitmeye karar verdim. Daha yavaştan kastım, en rahat yolda bile yasal hız sınırını aşmamaya çalıştım.


Bandırma’ya vardığımda bir baktım ki, benzin göstergesi şaşırtıcı biçimde neredeyse doluya yakın duruyor.


Bunun üzerine İstanbul içinde de aynı yöntemi uygulamaya başladım. Yaptığım şu: Kent içinde asla yasal hız sınırı 50 kilometreyi geçmiyorum. Bir aracın önüne geçmek için gaza fazladan basmıyorum. Normal hızda gidince ikide bir frene basmam da gerekmiyor.


İnanmayacaksınız belki ama ilk kez tam iki hafta sonra yeniden benzin aldım.


Açıkçası kent içinde, tabii trafik çok sıkışık değilse yasal hızla gitmekle biraz hızlı gitmek arasında zaman açısından hiç fark yok.


Bir gün denedim, gazeteden eve bir kere yasal hızla bir kere de yol buldukça basarak geldim. İnanın sadece birkaç dakika fark etti. Deneyin, göreceksiniz.

Hiç yorum yok: