8 Mayıs 2021 Cumartesi

Dünyada Hakkı Ödenmeyen İnsan: Anne

Dünyada hakkı ödenmeyen bir insan varsa o da annedir. Çünkü annenin çocuğu üzerinde o kadar değişik hakları var ki, bunların birisini ödemek bile mümkün değildir. Bu konuda güzel bir örneği Hz. Büreyde'den öğreniyoruz. Adamın biri Peygamber Efendimize geldi, şöyle dedi: "Ya Resulallah, ben annemi sıcak bir günde omuzuma alıp iki fersah yol yürüdüm. Hava o kadar sıcaktı ki, eğer bir et parçası yere atılsa hemen pişerdi. Acaba onun hakkını ödemiş oldum mu?" Peygamber Efendimiz şu cevabı verdi: "Senin bu hizmetin, onun bir doğum sancısını belki karşılar." Hemen hemen çoğumuzun bildiği bir hadis vardır. Cennetin, anaların ayağı altında oluşudur. Bu husustaki hadisin metni şöyledir: Bir adam, Peygamberimize geldi ve; "Ya Resulallah, savaşa gitmek istiyorum, size danışmaya geldim" dedi. Peygamber Efendimiz sordu: "Annen hayatta mı?" "Evet." " Ondan ayrılma, çünkü Cennet onun ayağının altındadır."

Hiç yorum yok: