17 Ekim 2022 Pazartesi

Günlük adım sayınız kronik hastalık riskini düşürüyor! Günde kaç adım atılmalı?

 

ABD’de 6 bin kişiyle yapılan bir araştırmanın sonuçları, günlük adım sayısını arttırmanın belirli hastalık risklerini azalttığını ortaya koydu.

Sonuçları Nature Medicine dergisinde yayınlanan bir araştırmada, obezite, diyabet, yüksek tansiyon, depresyon ve uyku apnesi riskinin günlük adım sayısının artması ve daha tempolu yürünmesiyle düştüğünü ortaya koydu.

Araştırma nasıl yapıldı?

Çalışmada ABD’den 6.042 gönüllü, üzerinde taşıdığı cihazlarla veri sağladı. Daha önceki araştırmalardan da benzer sonuçlar elde edilmiş olmasına rağmen; ilk kez bir çalışma günlük hayatın bir parçası olarak kullanılan ticari takip cihazlarını kullanarak, elektronik sağlık kayıtlarını karşılaştırdı.

Çalışma, ABD Ulusal Sağlık Enstitüsü’nün All of Us (Hepimiz) araştırma programı kapsamında yapıldı.

Araştırmacılar elde etikleri verinin, aktivite seviyesinin kronik hastalık riskiyle ilişkili olduğu yönünde ampirik, yeni veriler sağladığını ve akıllı saatler gibi ticari, giyilebilen takip cihazlarının elektronik sağlık kayıtlarına entegre edilmesinin klinik bakım anlamında yararlı olabileceğini söyledi.Ortalamada, her katılımcının aktivite verileri 4 yıllık bir süre boyunca kaydedildi. Örneklemde, en az 6 ay boyunca günde 10 saat süreyle Fitbit cihazını takan katılımcılar yer aldı.

Günlük adım sayısı ve ne kadar tempolu yüründüğü grup içerisinde hastalık görülme sıklığı ve genel nüfustaki hastalık oranlarıyla karşılaştırıldı.

Hiç yorum yok: