25 Ekim 2021 Pazartesi

Her Taraf Cennet

 

    Bir memlekette kıtlık olmuştu. Oldukça uzun zaman devam eden bu kıtlık herkesi perişan etmişti. Bütün ahali çaresizlikten ağlayıp inliyordu. Fakat herkesin tersine bir adam devamlı etrafına tebessüm ediyordu. Çünkü o adamın iç huzuru vardı, her şeyi iyi görebiliyordu. O ağlayıp inleyenler bu adama sordular: "Böyle bir zamanda nasıl gülebiliyorsun? Görmüyor musun ümmet-i Muhammed kan ağlıyor, kıtlık herkesi kırıp geçiriyor. Sen bu ağlanacak halimize hiç acımıyor musun da gülüyorsun? Her şeyi iyi etrafından gören, kötüyü bile iyi yorumlayan adam onlara şu karşılığı verirdi: "Sizin gözünüze kıtlık olarak görünen bu durum, bana hiç de öyle görünmüyor ki! Benim gözümde her yer Cennet gibi, Ovalar, tarlalar, yemyeşil ekinler, gürbüz başaklarla dopdolu. Her taraf güllük-gülistanlık. Acaba yanılıyor muyum diye zaman zaman dolaşıp kontrol ediyorum ve her defasında da gerçekten öyle olduğunu görüyorum. Ve sizin niçin ağladığınıza şaşırıyorum."

Hiç yorum yok: